من جین هستم

دیوانگی

من جین هستم

دیوانگی

 


هوا  سرد  و تاریک  است ‌، برق  قطع شده   و  فن  استوک  جاپنی   خانه  ی تاریک  تیمسار   بیکار  شده . لازم  است  تکرار کنم  هوا  سرد  است؟  پاپوش های پشمی ام  دوباره  مشغول  به کار شده  اند . تنها پشت میز  ناهارخوری  در  تاریکی  نشسته ام   و فخ فخی  میکنم  که نمیدانم  از سر چیست؟   تمام  شب  خواب مزخرف  خودش و فک  و فامیلش  را دیدن    یا  سرما  خوردن  یا اینکه  آلرژی  فصلی  لعنتی  شروع شده  است ؟ قرص  خواب  ندیدن نداریم ؟   کله پاچه  داریم .   سردم  است  و  بین دو  راهی  کله پاچه و  قهوه  مانده ام  . همیشه همینطور بوده  . در  شرایط  بحران بین گزینه هایی  به فاصله ی شرق تا غرب  مانده ام  . بین  بهش پیام  دادن  یا  به هیج  جا  حسابش نکردن .   حوصله ی  کله پاچه خوردن   و مناسک  و مراتبش  را  ندارم . گرسنه ام ، حاضرم  در  قهوه ام  نان  تیلیت  کنم  .تنها  که  باشم  قهوه میخورم ، خوشحال که باشم  قهوه میخورم ، غمگین که باشم قهوه میخورم . وقتی  بخواهم  کش  بیایم  چای  میخورم ،  چایِ کُند ! چایِ خوب ، بهترین است.  چای  کند چیست؟  

 تابستان است  و  حسابی  تنت  شده ام ، زیر چشم هایم  شبیه  دانلد ترامپ  سفید شده  و بقیه صورتم  مثل  بقیه ی تنم کم  و بیش  برنز شده.  باد گرم و مرطوبی  می وزد ،  موهای مرطوبم  که به طرز  ناشیانه ای کوتاهشان  کرده  ام  پر از شن  و ماسه است  ، ماتیک  قرمز  زده ام  ،  مقدار زیادی  چای  ایرانی  غلیظ  دم کرده  ام   و  داغ می نوشیم. باید کمی  نا دَم  باشد و مزه ی کالی بدهد  . این شیوه ی من است   و مهری  همانطور  که  چای می نوشد و  خوشحال است  که گناه  ناپرهیزی اش  را  پای  من می نویسد ،  با  لذت میگوید :  "دندان آدم  کُند  میشود.  "  

این  اصطلاحش  را دوست  دارم .  معنای واضحی  دارد . من چیزهای تلخ و گس  را دوس دارم . گرم  است .  یقه ی  پیراهن مشکی  ام  رو تا  هر جا که ممکن بود ، و  بهتر  است فکرش  را  هم  نکنید ،  باز گذاشته ام  و نگران  سوختگی  پوستم  نیستم. چه اهمیت  دارد ؟  مگر چند وقت  یک بار میشود  سوخت ؟  نگران  کثیف شدن شلوار سفیدم نیستم ، باد در پاچه های  گشاد  شلوارم  می پیچید و چندتا از هزاران  ساسونش  در حال باز شدن است  ، چه  اهمیت  داشت ؟ ما در تنور  داغ تابستان  چای کند  می نوشیدیم  و  هیچ چیز به هیچ جای دنیا نبود  .